Reklamní letáky

Reklamní letáky považuje spousta marketingových specialistů za vyloženě vyhozené peníze a mají často pravdu. Není výjimkou, když má letáková kampaň úspěšnost nižší než jedno procento. Což znamená, že 99% vašich vynaložených peněz skončilo v koši, v lepším případě v koši na recyklovaný odpad.

Možná se ptáte, zda má tedy vůbec smysl letáky tisknout, platit distribuci atd. Odpověď není jednoznačná, tedy někdy ano někdy ne. Letáková kampaň by se měla co nejvíce cílit, tedy zaměřit na potenciální zákazníky, pokud prodáváte parkovací místa v Praze pak letáková kampaň v Plzni nebude úspěšná. Jistě to berete jako nesmyslný příklad, ale lidé opravdu špatně cílí. Má smysl rozdávat letáky na novou restauraci dále než 400m od jejího sídla? Rozhodně ne, ale velmi často se to děje. Mladí lidé chtějí letáky rozdat a neřeší komu letáček udají, to by Vás mělo velmi zajímat.

Myslíte, že reklama na novou službu je to jediné co má v letácích smysl? Naopak, celý marketing velkých nákupních center typu SPAR, Tesco, Kaufland atd stojí na úspěšných letákových kampaních. Proč asi dělají velké a nákladné letáky právě v období vánoc? Jednoznačně proto, že si v jejich obchodě nakoupíte i jiné věci než ty z letáku. Cílem letákové kampaně je přitáhnout jakkoliv zákazníka, ale to zda mu něco prodáte je jiná otázka.

letáky